Juf Floor in Zweden

Dag 3: tweede basisschool Åhus

Goedemiddag allemaal! Phoe, even wennen zo vroeg op staan! (06.00u) Maar het is wel de moeite waard. Vandaag naar een basisschool in Åhus. Een heeeeeel leuk plaatsje! De school was verdeeld over drie gebouwen. Er zitten 500 kinderen op die school. Ook kinderen met "special needs", zoals adhd en autisme. Hierbij zat dan een extra leerkracht (assistente). We werden heel enthousiast ontvangen en de lln waren erg blij ons te zien. We kregen allerlei vragen. Vervolgens hebben wij "hoofd, schouders, knie en teen" gedaan in het Engels. Daarna in het Nederlands en jawel.. tot slot in het Zweeds! Erg leuk! Maar hoe bijzonder dat de lln de uitspraak in het Nederlands zo goed kunnen! Het Zweeds was wat moeilijker.. het is gefilmd, dus zodra het kan komt het online! Tot slot hebben we typische Nederlandse dingen laten zien, zoals de molen/klompen/koningshuis/kaas/vla/tulpen/carnaval en de kaart van NL natuurlijk! Het was leuk om te zien dat ook de lln erg geboeid zaten te luisteren. Daarna hebben dr leerlingen hetzelfde gedaan over typische Zweedse dingen, zoals het eten/gebouwen/plaatsen en tradities. Hiervan mochten we helaas geen foto's maken ivm privacy van de lln. In de pauze is de leerkracht met ons naar de haven gelopen en door het oude stadje. Dit was zl mooi! Hij gaf ook aan dat aan de andere kant van het water de rijke lui wonen. Straks gaan we bowlen, dan uiteten en daarna lekker een drankje op het terras samen met de Zweedse studenten. Groetjes uit het heerlijk zonnige Zweden, Floor

Raymond Simons

Hallo Juf Floor,

Wat leuk om te horen dat je in Zweden bent. Geniet ervan! (en vooral van je "5-sterrenhotel" hihi)

Heute Fleute Knackebröd (en dan proberen te fleute wa haha). Tip voor de les van morgen....???

Tot snel! (auw fleut ;-) )

Groetjes Raymond

Kim van Loon

Hey juf Floor!
In de klas volgen we jouw blog. Het is daar vast heel leuk! We missen je wel. Wat gaan jullie nog doen? Of houd je dat geheim voor je blogs?
Groetjes Kim.

Mieke van Driel

Hoi juf Floor
hoe is t
het is hier echt warm en hier is het zooo warm 28 graden

maar ik moet naar de gym dus doeii

timme muitjens

heey juf floor
in de klas volgen we u blogg haha
hoe is het met u heeft u het ook een beetje naar u zin
sins dat u weg bent is het wel een beetje druk in de klas
ik mis u en ik hoop dat u mij ook een beetje mist
..............................uhhh meer heb ik niet te zeggen doegg en toto snel!!!!!!!!

Bas frijns

Hallo, juf Floor.
Hoe is het daar?
Bij ons gaat alles goed.
In de klas volgen we je Blog.
De verhalen zijn leuk.
Tot 25 juni juf Floor.

Bas frijns

Doei

siënna frijns

hoi juf floor
hoe gaat het daar ik hoop goed teminste met mij wel hihi heeft u nog iets leuks gedaan doe de groetjes aan de kinderen daar xxxjes van Siënna

Kim van Loon

Hey juf Floor!
Hoe is het nu daar? Hier is het lekker warm! Ik heb een vraagje: waarom moeten ze daar de schoenen uit in de klas? Hoort dat bij hun cultuur of zo?
Gr. Kim